"Příroda může existovat bez člověka, ale člověk bez přírody nikdy."
Koncepce ekologické výchovy
- vést děti k poznávání přírody
- vést děti k postupnému chápání elementárních vztahů a souvislostí mezi jevy a ději v přírodě i společnosti
- vychovávat v dětech smysl pro krásu v přírodě a estetiku prostředí
- vytvářet podmínky pro vznik správných mezilidských vztahů
- vést k postupnému chápání významu přírody pro život člověka
- vytvářet potřebu pečovat o přírodu a život v ní, chránit ji jako nepostradatelnou součást životního prostředí člověka
Prostředky ekologické výchovy
- hra - tvořivé, námětové, s přírodním materiálem, didaktické
- organizované činnosti - význam dodržování hygienických návyků, získávání návyků sebeobsluhy, udržování pořádku, úklid hraček, rozvoj smyslu pro estetiku prostředí, vytváření vztahu k přírodě ( literární texty, výtvarné umění, hudba )
- vycházky do přírody - chování v přírodě, ochrana rostlin a živočichů, omezení pobytu v rušných ulicích
- účast na programech ekologických center (Střevlík, Divizna, Čmelák )