Motto : „Každé dítě je talentované, každé v sobě nese svůj úspěch, třeba i malý.
Na dospělých je, aby mu pomohli jeho talent najít.“
Školní vzdělávací program odpovídá základním požadavkům pro výchovu a
vzdělávání dětí předškolního věku (viz RVP pro předškolní vzdělávání).
Název naší MŠ „Kamarád“ vybízí k tomu, že se více každodenně a při všech činnostech zaměřujeme na vztahy, na rozvoj smyslu pro kamarádství, soucítění, vzájemnou spolupráci, komunikaci, respektování pravidel, na vytváření pozitivního klimatu ve škole, ve třídě. Na prostředí bezpečí a jistoty se podílí děti a kolektiv mateřské školy „Kamarád “ .
Na základě rámcových cílů předškolního vzdělávání si naše MŠ vytyčila koncepci, ve které se budeme snažit denně směřovat k našemu mottu.
Naše cíle záměry vychází z těchto výroků :
Děti se učí především tomu, v čem žijí:
- Žije-li dítě v prostředí výtek, naučí se odsuzovat.
- Žije-li dítě v prostředí nepřátelství, naučí se útočit.
- Žije-li dítě v prostředí posměchu, naučí se být plaché.
- Žije-li dítě v prostředí zahanbování, naučí se cítit provinile.
- Žije-li dítě v prostředí tolerance, naučí se být trpělivé.
- Žije-li dítě v prostředí povzbuzování, naučí se důvěřovat.
- Žije-li dítě v prostředí chvály, naučí se oceňovat.
- Žije-li dítě v prostředí slušnosti, naučí se být čestné.
- Žije-li dítě v prostředí bezpečí, naučí se věřit.
- Žije-li dítě v prostředí spokojenosti, naučí se mít rádo.
- Žije-li dítě v prostředí přátelství, naučí se být rádo na světě.
S touto filosofií se snažíme naplňovat cíle RVP, podle kterého naše škola pracuje.
Hlavní pedagogický záměr je orientován směrem k dítěti a směřuje k tomu, aby děti získaly kvalitní základy do života a aby byly schopny zvládat další životní a vzdělávací etapy.
Hra je nejlepším a nejvýznamnějším výchovným prostředkem. Tento cíl vytyčil již před třemi stoletími J.A.Komenský, proto jsme se rozhodli nazvat náš ŠVP v duchu pohodové, klidné a kamarádské atmosféry „ KAMARÁD “.
Filosofií naší školy je rozvíjet samostatné, zdravě sebevědomé děti cestou přirozené výchovy, položit základy celoživotního vzdělávání všem dětem podle jejich možností, zájmů a potřeb. Rozvíjet péči o děti se specifickými vzdělávacími potřebami, o děti talentované – mimořádně nadané.
Nabízíme řadu doplňkových aktivit v oblasti tělesného rozvoje a držíme se hesla: „V zdravém těle zdravý duch“ a naším cílem je dostatek pohybu. Vlastníme saunu , základy atletiky učíme děti v areálu MŠ, ale i ZŠ Dobiášova. Turistika je provázena naším celoročním programem.Využíváme nabídky Astylu Liberec – bruslení, pohybovou průpravu a návštěvu solné jeskyně.Zajišťujeme návštěvu kulturních a společenských akcí, logopedickou prevenci. Praktikujeme výtvarné a hudební činnosti. Zvýšenou pozornost věnujeme bezpečnosti a ochraně zdraví. Ve vzdělání upřednostňujeme rozvíjení smyslného vnímání jako základu veškerého přirozeného poznávání. Důraz klademe na spolupráci s rodinou. Snahou všech zaměstnanců je, aby děti byly v MŠ „KAMARÁD“ šťastné a spokojené a bylo naplněno motto naší mateřské školy
- Cíle a záměry
Naše školka Kamarád chodí ráda sportovat.
Kopretinky ,Pampelišky, Sluníčka, jsou tam samá zlatíčka.
Berušky a Motýlci hodní jako andílci.
Atletika, aerobic , středa ,čtvrtek, budem FIT !
ve středu je sauny čas, do Arény se těší každý z nás.
Máme se tu všichni rádi, však jsme přeci kamarádi.
Desatero pro zdravý vývoj dítěte z hlediska pohybové aktivity :
- Dítě, které se hýbe, nezlobí.
- Dopřejte svým dětem pohyb každý den, dítě se potřebuje hýbat až 4 hodiny denně.
- Dopřejte dítěti možnost pohybovat se na hřišti dle svých potřeb.
- Pomozte mu překonávat obtížnější překážky, ale podporujte jeho samostatnost.
- Vymezte dítěti prostor k pohybu i doma.
- Cvičte s dítětem společně jednoduchá cvičení, zatančete si spolu.
- Vyzkoušejte s dětmi akrobatická cvičení, třeba polohu hlavou dolů, děti takové cviky milují.
- Provázejte děti v prvních pokusech sportování – při hře s míčem, jízdě na kole, plavání, sáňkování, lyžování, bruslení ...
- Pamatujte, že dítě má krátkodobou pozornost, chce si hrát. Proto činnosti motivujte, obměňujte, oceňujte úspěchy, při únavě však děti do aktivity nenuťte.
10.Naučte děti po pohybu odpočívat, zklidnit se. Doma je
pohlaďte a vytřepáním uvolněte jejich končetiny.